יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

מה עושים כשיש שביתה

עוד בארץ הוזהרנו בדבר השביתה שמתרחשת היום בפריז. ההסתדרות המקומית מוחה על הרעת תנאי הפנסיה או משהו כזה. משמעות הדבר היא שאין תחבורה ציבורית סדירה (מטרו) ורחובות רבים סגורים לתנועה כדי לאפשר את קיומה של הפגנה בעניין. הזה. תחזית מזג האויר הבטיחה גשם להיום. נו, מה עושים ? כלום. הולכים ברגל לאן שאפשר ונהנים לראות שהתחזית היתה שגויה. אין גשם ואין בטיח. הבוקר שהתחיל קצת מעוננצ'יק, הולך ומתבהר בהדרגה, והכל נהיה ממש קלאסי לטיול רגלי. הולכים לחנות ספרים מקסימה ברחוב בריטני,

 אח"כ הולכים להזדהות עם המפגינים בכיכר רפובליק, קופצים למלון טיילור הסמוך שבו גרנו בביקור הראשון בפריז ומעיפים בו מבט נוסטלגי, בדרך קונים סלסלות של תותי שדה ואוכמניות ויורדים עליהן על ספסל בגן ציבורי סמוך. אחה"צ הולכים לכיוון הסיין ובדרך מוצאים עוד חנות ספרים מלאה כל-טוב בשם MONA LISAIT.

 מרים מתנחלת שם ומתמוגגת ואני ממשיך לכיוון הנהר לעבר גשר PONT MARIE. המסיביות האלגנטית של הגשרים ושורות הבתים שבצידי הנהר נותנות מושג על העוצמה של העם היושב כאן. לראות ולהתפעל, לראות ולהעריץ. חבירה של כוחותינו ומאמץ נוסף מביאים לכך שגם הצד הנשי של המשפחה מגיע לבסוף אל גדת הנהר, והסיין משיב על כך תודה שקטה,זורמת וירקרקה.


שבים הביתה לארוחת צהריים של טורטליני ברוטב קרם-פרש וגבינות המלווה ביין מכרמיו של הברון דה רוטשילד, לא פחות ולא יותר.

עוד סיבוב בערב, הפעם כוס בירה צוננת בבית קפה ברחוב בריטני, יושבים עם הפנים לרחוב בסגנון פריזאי, אבל החתיכות המשגעות לא עוברת ברחוב אלא דווקא יושבות בשולחן לידנו. זה הבונוס.

חוזרים "הביתה", ויאללה, למיטה.

מחר פוגשים את אווה בטוילרי ובערב מסיבת ראש שנה אצל רייץ'.

תמונות מהיום נמצאות כאן.

להתראות !

3 תגובות:

  1. ובכן, יש לי כמה תגובות:
    קודם כל, השביתות בפריס הן, כך דיווחו אצלנו, משום שמעלים שם את גיל הפנסיה מ-60 ל-62. והם כועסים!!!
    שנית, אני מבקשת אישוש לתיאוריה שלי, שהרחובות בפריס יפים כל כך בין השאר (ולא רק) משום שיש בהם הרבה פחות עמודים וכל מיני אפאראטוסים שתקועים בצדי הרחוב ועל המדרכות. גם באחת התמונות שלך רואים שעמוד אחד משמש ל-4 תמרורים. אנא בדוק את השערתי זו. כמובן שהם בעיקר יפים כל כך בגלל שהם הרבה יותר נקיים. הייתה שם תמונה אחת של כניסה לבניין של תערוכות (היה כתוב על הפוסטר "expositions"
    והבניין נראה דומה לאחד המכוערים שלנו, כמו הבניין הזה ברח' שטראוס שהיה פעם בית הרופא. זאת אומרת, אפשר בקלות לגלוש לכיעור.
    שלישית, מתקבל הרושם שאתם ממש נהנים! זאת עבירה על החוק!

    השבמחק
  2. נו, אבי, מה קורה? אנחנו בוערים מסקרנות מה קורה בצרפת.
    שבת שלום מרומא הדוויה,
    מדורית ורן

    השבמחק
  3. אני מתנצל על האיחור בתגובה ופירסום פוסטים חדשים, פשוט קצת צפוף בזמן + בעיות תקשורת. בענין העמודים, דווקא לא חסר כאן עמודים ומיני פירזולים שחלק מהם תכליתם אינה ברורה, אלא שכל אחד מהם הוא יצירת אמנות, ומשתלב יפה בסביבה. אגב, שמתי לב שפנסי הרחוב ברחובות הצרים מקובעים לקירות הבתים בגובה וללא עמודים ולא גוזלים מקום מהמדרכות הצרות ממילא. בקשר לגלישה לטעם רע, אכן גם כאן יש מזה, אלא שזה טובע בים של דברים נפלאים, בעוד שאצלנו, בינתיים, היחס הוא הפוך. באשר להנאה האסורה : אנו מודעים לסכנות וכבר שכרנו עו"ד שיטפל בהיבטים המשפטיים.
    הפוסט בדרך, סבלנות + נשיקות
    אבי

    השבמחק