יום שני, 13 בספטמבר 2010

מערות, שווקים ותיירים

מלימוז' לסרלה



ז'אן דארק נותרת בודדה. לימוז' לא מציעה לנו שום אטרקציה, כך שאנחנו מציבים יעדים חדשים : Suillac, Roc Gageac ו- Sarlat . לא ברור איך מבטאים את זה המקומיים. שמים פעמינו בכבישים צדדיים ויפהפיים, ונוחתים בסויאק על שוק פשפשים בקנה מידה בינלאומי. הכל בכל מכל כל. לא שאנחנו צריכים משהו משם (צלחות, סרויסים מהחתונה של לואי קטורז, בובות מהוהות ועוד כהנה), אבל שעתיים וחצי עוברות חיש-קל, ארוחה מתבקשת, וקדימה.


התחנה הבאה היא כפר שאמור להיות חצוב בסלע ברוק גאז'ק, אלא שאנחנו מפקששים את האטרקציה ומחליטים להמשיך לסרלה כדי להספיק להתארגן ללילה. המלון שמוצאים שם קטן ונחמד, האינטרנט עובד ומקבלים גם מאוורר ומייבש שער. יוצאים העירה ומגלים כיכר עיר שוקקת חיים ומלאה תיירים, בעיקר מקומיים, ואמני רחוב שמפליאים באקרובטיקה ושאר תרגילים. העיר העתיקה בסרלה יפה ומלאה בחנויות לתיירים. הערב מסתיים בארוחה בנוסח מקומי (לא משהו) ובאפיסת כוחות.

מסרלה לרוקמדור, פדיראק, ופריגו

היעד הבא, רוקמדור. כפר ימי ביניימי החצוב בסלע מנווטים לשם, ואכן לא התאכזבנו : הכפר מקסים אפילו שהוא תיירותי מכף רגל עד קודקוד. הנופים ממנו ואליו פשוט יוצאים מהכלל. התחנה הבאה מערת פדיראק, מערה ענקית שהתגלתה ב-1889 ומסתעפת עד-מי-ידע-אי-אן. יורדים איזה מאה וחמישים מטר בשתי מעליות, יורדים עוד במדרגות, הולכים מאתיים מטר אל תוך המערה ואח"כ מפליגים בסירות עוד כמה מאות מטרים לעומקה. שם יורדים מהסירות וממשיכים לעלות ולרדת, להסתובב ולטפס בין מפלים של מים צלולים, נטיפים וזקיפים וכל מיני צורות בלתי מוגדרות. בקיצור, שעה וחצי של טיול במעבה האדמה, קריר שם, לח ומטפטף, ותחושה שתיכף יגיח דינוזאורוס מעבר לפינה. עוד לפני שנחשפנו לאופציית הדינוזאורים, החליטה הגברת שזה לא ממש מה שחסר לה היום, סבה על עקביה והמתינה עד יחזור בעל.

מבטן האדמה שמנו פעמינו לכיוון פריגו, שאת צפונותיה, כך אנו מקווים, נגלה מחר.

עוד תמונות ניתן למצוא כאן

תגובה 1:

  1. לפני כמה שנים שטיילתי שם (מקום מדהים דרך אגב, מומלץ לכל אוהבי השווקים), קניתי סרוויס קלים שלם ומדהים!!! רק במקומות כאלה אפשר למצוא דברים כאלה. בהזדמנות אעלה תמונה אם הזדמן לי.

    השבמחק