יום שני, 20 בספטמבר 2010

לונדון קצר וחוזרים לפריז

לונדון לא מחכה
17/9 יום ו', ערב יום כיפור

ערב יום כיפור לא ממש נוגע ללונדונים, וגם אנחנו מצטרפים לזרם החוטאים.  סיבוב נוסף באוקספורד סטריט והסתעפויותיו, חנויות הספרים בצ'רינג קרוס למשל.  זריזי הרגליים שבינינו עושים גיחה ברגל לכיוון גלגל הענק הידוע בכינויו London Eye וזאת תוך חצייה נועזת את נהר התמזה שורץ התנינים. על גבי גשר כמובן.   הגלגל הזה הוא באמת ענק.  מזג באויר קצת קריר, אבל כל עוד לא יורד גשם, למי איכפת. עוד הסתובבות בחנויות ונגמר היום.
שבת 18/9    

גולת הכותרת של הביקור החפוז אמורה להיות ההצגה "שיקאגו" בתיאטרון קיימברידג', לה קנינו כרטיסים מבעוד יום.  מנסים לכוון את ההגעה לזמן הנכון וזה די מצליח לנו.   הכרטיסים מחכים בקופה ואנחנו מטפסים למרומי היציע, ומגלים שהקהל יושב בכסאות עם שתייה, פופקורן וממתקים כמו בקולנוע.  ההצגה מתחילה ורשרוש הצלופנים גווע אט אט.   גם ממרום מושבנו אפשר להבחין בכשרונות המבריקים של שחקני ההפקה. שילוב כשרונות בתחומי השירה, המחול, המשחק ולעיתים גם סוגים של אקרובטיקה, ברמה המשאירה אותנו פעורי פה. איזה יופי. התזמורת יושבת על טריבונה ברקע הבמה וכל ההצגה מתרחשת בחזיתה.  הבימוי מלא הומור ודינמי וקופצני ומנצח התזמורת לוקח חלק פעיל בחלק מהסצנות. חביב  ומרנין.  

אחרי ההצגה בודקים עוד כמה חנויות ספרים וחרוזים, מסתובבים עד רדת החשיכה ומחכים לתקיעת השופר (יום כיפור, זוכרים ?).  לא באה.
יום א' 19/9
דבר אחד עוד לא בדקנו :  קניון בלונדון.   מגלים שיש דבר שנקרא  Westfield .   טוב, אז זה לא בדיוק מה שאנחנו מכירים מבחינת הגודל :  יש פה איזה עשרים קניון מלחה ועוד עשרה קניון איילון מבחינת הגודל, מעוצב ברמה בינלאומית עם כל הפירמות המפורסמות, נקי, מסודר, מלוקק, וענק. 

 אמה-מה, אנחנו קצרים בזמן, חוזרים בחיפזון לאוקספורד סטריט, מגלים שהאויסטר שלנו כבר לא בתוקף ושביום ראשון החנויות נפתחות רק ב-12.00, מקפלים זנבנב חוזרים למלון ובמונית לסיינט פאנקראס ליורוסטאר.
מגיעים בזמן, משתדלים לבזבז את כל המטבעות האנגליים שנשארו בכיס ומצליחים בזה לא רע. ויאללה לרכבת.
בפריז חוברים למזוודה אשר בחדר הלוקרים, עלה פחות ממה שחשבנו, ואח"כ חוברים למויש שבא לאסוף אותנו מגאר דה נור.   זוכים לטיול קצר של "פריז ביי אפטרנון" המודרך על ידי מויש ונוחתים בסוף בדירתם  אשר ברחוב פלה. שמחה והילולה וארוחת ערב.  כיף אמיתי.

יום ב' 20/9
מתחילים את היום בשיט על הסיין מה שקורין פה "באטו מוש", טוריסטים זה טוריסטים.  אנחנו וכמה יפנים שמצטלמים ללא הרף.    עוד קצת קניות באיזור הרפובליק, גיחה "הביתה" ואח"כ גיחה נוספת, מי למונה ליזט ומי ללה האל.  הערב מסתיים בפשטידת תפ"א, דגים ופירות ים שמכינה רייץ' המלווה בבקבוק יין ועוד כהנה וכהנה.   


עוד תמונות אפשר למצוא כאן וכאן.

להתראות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה